By: Royd Guyon

 

“ អ្វីដែលឥឡូវនេះត្រូវបានបង្ហាញគឺគ្រាន់តែជាការស្រមៃប៉ុណ្ណោះ” ។ – William Blake

 

អ្វីៗទាំងអស់ដែលយើងរីករាយនាពេលបច្ចុប្បន្ននេះដូចជាទូរស័ព្ទអ៊ីនធឺណេតមនុស្សយន្តនិងអគ្គិសនីគឺជាផលិតផលរបស់មនុស្សដែលមានផ្នត់គំនិតច្នៃប្រឌិត។ យើងនឹងនិយាយអំពីរបៀបដែលយើងអាចអភិវឌ្ develop វានិងជួយសិស្សឬកូន ៗ របស់យើងឱ្យមានផ្នត់គំនិតនេះ។

តើផ្នត់គំនិតច្នៃប្រឌិតគឺជាអ្វី?

វាគឺជាវិធីគិតដែលរកឃើញគំនិតដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហា។ នៅក្នុងអត្ថបទនេះខ្ញុំចង់ចែករំលែកវិធីបីយ៉ាងដើម្បីអភិវឌ្។ ផ្នត់គំនិតប្រកបដោយភាពច្នៃប្រឌិត។

  1. ចង់ដឹងចង់ឃើញ

តើអ្នកដឹងទេថានៅអាយុ ៤ ខែទារកមានការចង់ដឹងចង់ឃើញពីធម្មជាតិ? នេះក៏អាចត្រូវបានចិញ្ចឹមបីបាច់ព្រោះយើងទាំងអស់គ្នាចង់រៀនអ្វីដែលថ្មី។ ការចង់ដឹងចង់ឃើញក៏ជួយបង្កើនការគិតបែបរិះគន់របស់អ្នកផងដែរ។

  1. ក្លាហាន

យើងទាំងអស់គ្នាមានគំនិតដែលអាចដោះស្រាយបញ្ហាបានប៉ុន្តែយើងខ្លាចចែករំលែកវាព្រោះមាននរណាម្នាក់និយាយថាគំនិតរបស់អ្នកមិនអាចទៅរួច។ ភាពច្នៃប្រឌិតមានន័យថាការគិតខុសពីការពិត។ ក្លាហានក្នុងការចែករំលែកគំនិតរបស់អ្នក។

  1. ត្រូវមានគំនិតច្នៃប្រឌិត

ការច្នៃប្រឌិតមានសារៈសំខាន់នៅក្នុងដំណើរការបង្កើតគំនិតរបស់អ្នកដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហា។ វាជួយអ្នកឱ្យយល់ពីបញ្ហា។ ការច្នៃប្រឌិតគឺជាស្នូលនៃការបង្កើតថ្មី។

ផ្នត់គំនិតប្រកបដោយភាពច្នៃប្រឌិតអាចត្រូវបានបង្កើតឡើង។ វាគឺជាអ្វីដែលយើងមានហើយត្រូវការការចិញ្ចឹមបីបាច់។ កុំភ្លេច, ចង់ដឹងចង់ឃើញ, ក្លាហាននិងមានគំនិតច្នៃប្រឌិត។