រៀបរៀង​ដោយ​ កញ្ញា​ សុខ​ សុផល

 

ការបង្កើតទំនុកចិត្តជាមួយអតិថិជនគឺជាកត្តាដ៏សំខាន់នៅក្នុងពិភពជំនួញនាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ។ អ្នកប្រើប្រាស់សម័យទំនើបកាន់តែមានភាពស្ទាត់ជំនាញ និងមាន​ការ​ជ្រើសរើសខ្លាំងអំពីការសម្រេចចិត្តទិញផលិតផល​អ្វី​មួយ។ ទោះជា​យ៉ាងណាក៏ដោយ ប្រសិនបើអ្នកអាចផ្តល់នូវបទពិសោធន៍ល្អប្រ​សើ​​រទៅ​ដល់​អតិថិជនជាងក្រុមហ៊ុនផ្សេងទៀត ខ្ញុំជឿជាក់ថាពួកគាត់​នឹងធ្វើការបញ្ជា​ទិញម្តងទៀតពីក្រុមហ៊ុនរបស់អ្នក។ ខាងក្រោមនេះគឺជាវិធីសាស្រ្ត​សំខាន់ ៣យ៉ាងដែលអ្នកអាច​ទទួលបានទំនុកចិត្តពីអតិថិជនរបស់អ្នក។

 

  1. ភាព​ស្មោះត្រង់ និងមានតម្លាភាពអំពីផលិតផលរបស់អ្នក

ប្រសិនបើអ្នកចង់ទទួលបានការទុកចិត្តពីអតិថិជន នោះគ្មានផ្លូវកាត់ណា​ដែល​អាច​ជួយ​បាន​នោះ​ទេ​។ អ្នក​ត្រូវ​តែ​ព្យាយាម​កសាង​ម្តង​បន្តិច​ៗ។​ អ្នកត្រូវតែបើកចំហ និងមានតម្លាភាពអំពីផលិតផលរបស់អ្នក។ ឧទាហរណ៍ ប្រសិនបើអ្នកកំពុងលក់ផលិតផលគ្រឿងសំអាង ឬអាហារបំប៉ន សូមជម្រាប​អតិថិជនរបស់អ្នកថា ផលិតផលរបស់អ្នកជា​របស់​សុទ្ធ​ ឬមិនសុទ្ធជាមួយ
តម្លៃរបស់​វា​។ ដូច្នោះ ពួកគាត់​អាចសម្រេចចិត្តថាតើពួកគាត់​នឹងទិញវាឬអត់។ សូមផ្តល់ជូនអតិថិជននូវរាល់ព័ត៌មានដែលពួកគាត់​ត្រូវការ ហើយត្រូវប្រាកដថាមិននិយាយបំផ្លើសអំពីគុណភាពផលិតផលនោះ​ឡើយហួស​ហេតុ​ពេក​​។​

 

  1. ផ្តល់ជូនសេវាកម្មល្អ​ដល់​អតិថិជន

សេវាកម្មដែលអ្នកផ្តល់ជូន​អតិថិជនអាចជះឥទ្ធិពលយ៉ាងខ្លាំង​ដល់ទំនុកចិត្ត និងភាពស្មោះស្ម័គ្ររបស់អតិថិជន។ ការពេញចិត្តរបស់ពួកគាត់​នឹងធ្វើឱ្យពួកគាត់​បន្ត​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​ និង​នៅ​ជាមួយ​អ្នក​ ទោះបីជាមានផលិតផលរាប់លានចូលមកក៏ដោយ។​ ឆ្លើយតបទៅនឹងមតិ​យោបល់​ និង​ការ​ទាមទារ​​របស់អតិថិជន​ឱ្យបានឆាប់រហ័ស​តាមដែលអាចធ្វើទៅបានប្រកប​ដោយ​វិជ្ជាជីវៈ បង្កើត​បណ្តាញ​ផ្គត់ផ្គង់​ឱ្យ​បាន​​ច្រើន និងធ្វើ​ឱ្យ​បណ្តាញ​ទាំងនោះ​មាន​ភាព​លេចធ្លោនៅលើ ​   គេហ​ទំព័ររបស់អ្នក ហើយតែ​ត្រូវប្រាកដថាអតិថិជនអាច​ធ្វើ​ការ​ទំនាក់​ទំនង​អ្នក​បានគ្រប់ពេលវេលា​។ ត្រូវ​ចងចាំថា“ អតិថិជនគឺ ជាស្តេច” ។

៣. ការ​បង្កើតកេរ្តិ៍ឈ្មោះ

ដើម្បីធ្វើ​ឱ្យម៉ាកយីហោផលិតផលមួយ​​មានភាពល្បីល្បាញ គឺ​ត្រូវ​ចំណាយពេលជា​ច្រើនឆ្នាំ។ វាទាមទារឱ្យមានការខិតខំប្រឹងប្រែង និងការប្តេជ្ញាចិត្តខ្លាំង​ក្នុង​ការ​បំពេញ​ការងារ​ជា​រៀងរាល់ថ្ងៃ។ ឧទាហរណ៍ មជ្ឈមណ្ឌលភាសាអេ អាយ អាយ និងសាលារៀន អន្តរទ្វីប អាមេរិកាំង ត្រូវបានគេស្គាល់ថាជាសាលា/ស្ថាប័នឈានមុខគេក្នុងការផ្តល់ការអប់រំដែល​មាន​គុណភាព វិន័យ និងសេវាកម្មល្អ​។ ប៉ុន្តែ​ ប្រសិនបើអ្នកភ្លេចគោលនយោបាយ​សំខាន់ៗពីរដែលបានរៀបរាប់ខាងលើ ក្រុមហ៊ុនរបស់អ្នកអាចមានហានិភ័យនៅថ្ងៃ​ណាមួយជាក់​ជា​មិន​ខាន​។ សូមចងចាំ​​អ្វីដែលលោក Warren Buffett មហាសេដ្ឋីជំនួញអាមេរិក វិនិយោគិន និងសប្បុរសជន បានចែករំលែកថា  “ យើង​ត្រូវការពេលវេលា​រហូត​ដល់​ទៅ​ ២០ឆ្នាំដើម្បីកសាង​កេរ្តិ៍ឈ្មោះ និងត្រឹម​តែ​ ៥នាទីដើម្បីបំផ្លាញវា” ។